home page
 
METADATA


This article has been subjected to review by the editors of the issue or by the Editorial board

This article has been published in: Ocula 6, Sguardi semiotici sulla pubblicità

author: Simone Tronconi

Tutti pazzi per Bollywood: l’influenza indiana nella pubblicità italiana

language: italian

publication date: October 2005

abstract: Nella pubblicità apparsa recentemente in Italia si è manifestata una tendenza interessante, legata all’influenza dell’India e soprattutto di format come quello del “matrimonio indiano”, derivati dai film bollywoodiani di maggior successo in Europa, come ad esempio Monsoon Wedding, Leone d’Oro 2001. Nel saggio si cerca di leggere questa tendenza alla luce delle teorie lotmaniane di semiotica della cultura per darne una spiegazione in termini di contatti tra “semiosfere”. Gli spot analizzati sono “The Guru” di Coca-Cola e “Wedding” di Rio Casa Mia.

keywords: semiotica della pubblicità, semiotica della cultura, pubblicità, spot

OCULA-6-TRONCONI-Tutti-pazzi-per-bollywood-l-influenza-indiana-nella-pubblicita.pdf ➞ PDF [523Kb]

citation information: Simone Tronconi, Tutti pazzi per Bollywood: l’influenza indiana nella pubblicità italiana, "Ocula", vol.6, n.6, October 2005.

 

Ocula.it publishes articles and essays in semiotic research, with a particular eye on communication and culture; it is open to dialogue with other research fields and welcomes contributions from all the areas of the social and human sciences. See the Editorial Board and the Editorial Board.




 
 
You can support our initiative by donating in a safe way using PayPal or your credit card








ISSN 1724-7810   |   DOI: 10.12977/ocula

Since 2019 Ocula is ranked as a class A journal by ANVUR for Research Area 10/C1 and 11/C4.

Ocula adheres to the principles of Budapest Open Access Initiative (BOAI)

Ocula is indexed by Directory Open Access Journal (DOAJ) and Google Scholar

The content on this site is licensed under Creative Commons (BY-NC-ND) 

  |  Privacy  |  Ocula.it is published by Associazione Ocula, via Berti 2, 40131 - Bologna